Om HH-Køreskolen i Fredericia

Teoriundervisning:

Hvor: Nørre Brogade 16, 1th, 7000 Fredericia ( Bus linje 2 standser lige ud for døren )

Hvornår: Teorien gør du færdig på 8 uger. Der er teoriundervisning første tirsdage kl. 18.00 - 21.15. Du får plan udleveret første gang til teori.

Teoritider for 6 ugers forløb:

Tirsdag uge 1 Kl. 18:00 til 21:15
Tirsdag uge 2 Kl. 18:00 til 21:15
Tirsdag uge 3 Kl. 18:00 til 21:15
Tirsdag uge 4 Kl. 18:00 til 20:30
Tirsdag uge 5 Kl. 18:00 til 21:15
Tirsdag uge 6 Kl. 18:00 til 20:30
Tirsdag uge 7 Kl. 18:00 til 20:30
Tirsdag  uge 8 Kl. 18:00 til 21:15

Du skal så vidt mulig komme hver gang, da der ellers kan blive pause i din køreundervisning.

Obs: Du må komme lige så mange gange til teori du ønsker, uden at du skal betale ekstra

Manøvrebane og Køreteknik Anlæg:

Køreskolen benytter Køreteknisk Anlæg. Parallelvej, 7000 Fredericia. Tider til disse kurser aftales individuelt afhængigt af hvor langt du er i dit forløb.

Kørelektioner:

Aftales individuelt fra gang til gang. Du skal være opmærksom på at hvis du mister en teorilektion kan det betyde pause i din køreundevisning, da teori og praktisk kørsel skal følges ad.

Kørelektionerne skal gennemføres på forskellige tidspunkter af døgnet, således du får mulighed for at prøve alle tænklige færdselsforhold. Der er både kørsel indenfor og udenfor tættere bebygget område, landevejskørsel, kørsel på motor og motortrafikvej, kørsel i tæt trafik samt øvelse i parkering og vending.

Det betyder du også skal køre mørkekørsel, hvilket skal foregå efter solnedgang så du prøver kunsten at køre med forskellig lygteføring, hvor du lærer om op og nedblænding ved møde og kørsel efter andre trafikanter.

En af de sidste kørelektioner før du skal til køreprøve gennemfører vi en forprøve, hvor vi udover at prøve de ting du kan blive udsat for til den praktiske køreprøve også udfører en teknisk gennemgang af køretøjet. Her skal du kunne fortælle om lovkrav til køretøjet og udføre praktisk kontrol af f.eks. bremser, lygter og dæk.

Teori og køreprøver:

Køreskolen opretter dig i bookingsystemet ( køreprøvebooking ) og bestiller prøver når du og din kørelærer mener du er klar til prøve.

Førstehjælpskursus:

Hvis du tager kørekort for første gang skal du have gennemført et kursus i færdselsrelateret førstehjælp. Hvis du har et kursusbevis må det ikke være over et år gammelt.

Vi har samarbejde med førstehjælpsinstruktør der kommer i vores teorilokale. Du kan tilmelde dig dette kursus hos mig.

Lægererklæring:

Ved erhvervelse af kørekort skal du aflægge tilfredsstillende helbredserklæring. Du får normalt lægeerklæring hos din egen læge. Du skal huske at medbringe foto til lægeundersøgelsen.

Obs:

Der kan ikke bestilles teoriprøve før lægeerklæring og førstehjælpskursus er gennemført !